Hopelijk maak je het niet mee, je zet je PS4 op en je TV geeft aan “No Signal”, nogthans is je Playstation volledig opgestart en heb je reeds een andere HDMI-kabel gebruikt! Je PS4 geeft geen beeld? Wat nu?

 

Voor welke Playstation modellen telt dit?

Dit is van toepassing op alle Playstation 4 modellen, zowel de PS4 original, PS4 Slim & PS4 Pro.

 

Eerst enkele dingen uitsluiten!

Eerst en vooral is het belangrijk om enkele dingen uit te sluiten, begin daarom eerst met volgende stappen:

· Is de Playstation PS4 volledig opgestart? Dit wil zeggen dat het statuslampje van je toestel wit brandt.
· Je TV staat aan en je hebt het juiste HDMI-kanaal geselecteerd.
· Probeer een andere HDMI-ingang van je TV en zet je TV op het juiste kanaal.
· Probeer een andere HDMI-kabel.

 

 Je PS4 geeft na deze stappen nog steeds geen beeld? Dan is er helaas meer aan de hand!

 

Geen HDMI-signaal

Indien het lampje van je PS4 wit brand maar bovenstaande punten hebben geen oplossing gegeven, dan is er iets mis met je HDMI-poort.

Ofwel is deze defect door bijvoorbeeld over de HDMI-kabel te struikelen, dan zie je meestal maar niet altijd, schade aan de poort zelf. Kleine pinnetjes die intern afgebroken of geplooid zijn.

Ofwel krijgt deze HDMI-poort niet het juiste signaal, dit wil zeggen dat de achterliggende Panasonic HDMI-chip defect is. Dit is meestal te wijten aan een overspanning op de HDMI-kabel, dit kan gebeuren bij een blikseminslag of iets gelijkaardigs.

Hoe oplossen?

Het minder goede nieuws is dat beide problemen vragen om de PS4 binnen te brengen bij een hersteller met kennis van zaken en gespecialiseerde apparatuur. Deze zal dan de juiste diagnose stellen en afhankelijk van het probleem dit oplossen terwijl u wacht.

 Het goede nieuws is dat uw toestel niet voor de vuilbak is en een herstelling een stuk minder kost dan een nieuw toestel.

U kan ook altijd het toestel naar Sony opsturen maar hier zal enkele weken over gaan en is dit meestal duurder dan een onafhankelijke hersteller. Hou rekening dat schade aan de HDMI-poort & HDMI-chip nagenoeg altijd door externe omstandigheden zijn en u hier normaliter geen fabrieksgarantie op heeft.

Heeft u interesse in een herstelling? Neem contact met ons op!